RobenKaren.reismee.nl

Eindelijk Wifi

hallo allemaal. Eindelijk weer een bericht van ons.Inmiddels zijn de treinreis en het nationaal park in Mongolië achter de rug. helaas,wat was het daar mooi. de treinreis was heerlijk.We kregen in Moskou te horen dat we 1e klas hadden in de trein.Dat hield in een 2 persoons coupe met een gedeeld wasbakje en minder mensen op het toilet,omdat er de helft minder mensen in die wagon zitten. naast ons zaten een Zweed,Amerikanen en een Fin.Het is heel relaxed reizen. je kan en moet niets. het is zelfs zo erg dat we na 2 dagen nog geen boek gelezen hadden en de wagon niet uit waren geweest.De hele dag is het een beetje naar buiten turen naar het wisselende landschap.Zodra de trein op een perron stopt snel naar buiten voor iets te eten te halen en de benen te strekken.Dat eten halen was ook een hele sport, met handen en voeten vragen wat de gerechten zijn en wat erin zit.Ook de eetervaring van de andere treinreizigers was niet onbelangrijk.De dag was zo voorbij, een beetje buurten en slapen.de trein stopt op Moskoutijden maar je reist telkens een tijdsomstandigheid verder. je gebruikt dus 2 tijden, dat alleen al is een sport om te begrijpen en uit elkaar te houden. de bedden waren knetterhard,na alles wat we eronder konden stoppen te hebben gevonden was het een klein beetje beter, maar het bleven planken.Het slapen ging voor de rest wel goed ondanks het bonkige rijden van de trein.Daar wen je aan. Het wassen aan het wasbakje ging prima.Je zag wel dat iedereen gewoon lekker 4dgn hetzelfde aan had.We zijn 1x in de restauratie wezen eten.Dat was goed, maar met de noodles ging het ook prima.Na 3dgn werd de omgeving echt anders.Het werd meer land, moerassig, bergen bij het Ural gebergte en uiteindelijk de uitgestrekte vlaktes van Mongolië. Over de grens hebben we ongeveer 6 uur gedaan.Rusland was erger dan Mongolië.Eenmaal in Mongolië werden de vlaktes steeds kaler en zagen we de eerste Ger tenten,paarden en yaks.Maar wat een schitterende vlaktes.Het is hier nu 12:00 uur dus doe morgen verslag van het nationaal park in Mongolië.We moeten nml stoppen met de wifi.Het restaurant sluit.Het is echt een ervaring met de trein die we niet hadden willen missen.

j.engelfriet@chello.nl

Hallo fijn weer iets van jullie te horen.Wat een wereldreis maken jullie. Hier alles goed . Alleen maak ik niet zo veel mee als jullie .Ik hoop dat je nog veel moois gaat zien endat ik weer snel iets van jullie hoor . Liefs Ma. E.

Talin

wat een avontuur !!! nog veel plezier en liefs, Talin

Talin

wat een avontuur zeg!!! Nog veel plezier en liefs

fam. EMOND

Hé daar zijn ze weer, we dachten al dat de KGB jullie had gehouden. Leuk om te horen hoe dat allemaal gaat in de trein en zo. We hopen op nog wat foto's:-) Veel plezier voor het vervolg en bisous!

fam. EMOND

Hallo, Goed om van jullie weer wat te horen en het is een leuk verslag, heel bijzonder wat je in een ander land allemaal tegen kan komen. Ik ga 18 aug naar huis in plaats van 4 aug, hier nog steeds mooi weer en ik hoop dat jullie dat ook hebben. Ik wens jullie nog veel reisplezier en kijk uit naar het volgende bericht. Liefs Ma

familie kasteele

hey karen en rob wat een reis maken jullie zeg en wat een leuk verslag.je moet er maar op komen om deze reis te gaan maken.
we wensen jullie nog een hele fijne reis verder en wees
lief voor elkaar.
estella en jan

hans

Hoi jullie beiden daar. Leuk verslag en vooral met de foto's erbij geeft het wel een goede indruk wat jullie aan het doen zijn. Had op perrons veel hectiek verwacht maar zie alleen hele "ontspannen" foto's.

Dat zal een reis worden die niet meer stuk kan. Trouwens met Fred & Ed erbij kan het sowieso niet stuk hahaa

Fijne dagen en op naar de volgende bloggerstop. Groetjes Hans

Tiara Tours